Fortrydelsesret
Du har som forbruger i forbrugerkøb 14-dages fortrydelsesret efter Forbrugeraftaleloven.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb.
Meddelelsen skal gives ved at meddele os via mail: [email protected]
Fortrydelsesretten kan ikke gøres gældende af erhvervsdrivende. Fortrydelsesretten gælder kun for aftaler indgået ved fjernsalg.
Fortrydelsesretten betyder ikke, at du har en ubetinget ret til at få det fulde beløb for varen retur. Hvis varen er blevet håndteret på en sådan måde, at den ikke har nogen værdi, vil du ikke have krav på at få købesummen retur. For at få den fulde købesum retur, må varen kun være brugt i samme grad, som er accepteret inden købet i en almindelig fysisk butik. Før du sender en vare retur, skal du derfor gøre dig klart, om en almindelig butik ville acceptere den benyttelse som varen har været udsat for. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. Derimod vil returbeløbet kunne nedsættes, såfremt varen har været brugt eller i det hele taget viser tegn på slid.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen eller ved ikke at afhente varen.
Udgifterne for forsendelse ved fortrydelse eller ikke afhentede varer betales af forbrugeren.
Retur Porto til Postnord kan eks. købes her:
Gem post kvittering samt track and trace nummer da kunden selv er ansvarlig for varen, indtil vi modtager den .
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Techbitshop
Hobrovej 56
9500 Hobro
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Reklamation
Vi følger naturligvis de regler, købeloven har for varekøb. Dét betyder, at du, som almindelig forbruger, har reklamationsret i 24 måneder.
Skulle du stå i en situation, hvor din reklamation er berettiget*, vil du enten få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen (det vil variere efter, hvad reklamationen omhandler).
*Berettiget: Vi dækker IKKE reklamationer opstået pga fejlagtigt brug, skadeforvoldende adfærd o.l.
Du skal reklamere inden for “rimelig tid”** efter, at du har opdaget fejlen.
**Rimelig tid: Helst kontakt os så hurtigt som muligt på mail, og senest inden 2 måneder efter fejlen blev opdaget.
Du skal kontakte os indenfor ”rimelig tid”.
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig, og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget.
Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til [email protected].
Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.
Varen skal sendes til:
Techbitshop
Hobrovej 56
9500 Hobro
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er på mail: [email protected]
Ved ikke berettiget reklamation skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse, ligesom vi kan opkræve dig et gebyr, som beregnes pr. påbegyndte arbejdstime med en takst på 300 kr. inkl. moms
Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os.